De afgelopen drie jaar is evenementenlocatie Hart van Holland in Nijkerk gastheer geweest voor de Alpe d’HuZes-dagen en onze officiële cheque-uitreikingen. Dat is wederzijds zo goed bevallen dat Hart van Holland besloten heeft Alpe d’HuZes de komende drie jaar weer als sponsor te ondersteunen. “Toen we door Alpe d’HuZes gevraagd werden voor een eventueel sponsorschap, hebben we niet hoeven nadenken”, zegt Iddo van ’t Hek, directeur van Hart van Holland. “Ons DNA matcht met dat van Alpe d’HuZes. Doen dus!”
DNA
Een streng selectiecriterium om bij Hart van Holland als medewerker aan de slag te gaan, is het kunnen denken en handelen als een ‘mensenmens’. “Dat klinkt wellicht soft”, legt Iddo uit. “Maar dat betekent ook dat alle medewerkers het sponsorschap van Alpe d’HuZes van ganser harte ondersteunen. Allemaal beseffen we wat de diagnose kanker kan betekenen. Je weet dat het goed kan aflopen. Maar ook dat de ziekte fataal kan zijn. Iemand die bij ons werkt, begrijpt dat de miljoenen euro’s die Alpe d’HuZes elk jaar aan KWF Kankerbestrijding ter beschikking kan stellen, onmisbaar zijn voor het onderzoek om kanker de wereld uit te krijgen.”
Kenmerkend voor Alpe d’HuZes zijn volgens Iddo de saamhorigheid in emotie en de gedrevenheid van de vrijwilligers die het evenement, samen met de deelnemers, dragen.
“Dat is het DNA dat Alpe d’HuZes en de medewerkers van Hart van Holland delen”, stelt hij vast.
Verleid
De medewerkers van Hart van Holland, twintig in vaste dienst en tientallen oproepkrachten, hebben maar één doel: het ontzorgen van hun gasten, vanaf het eerste contact tot en met de evaluatie van een evenement. De individuele gast staat daarbij centraal: die moet zich thuis voelen “Het commerciële belang hoeft daarbij niet altijd voorop te staan”, vindt Iddo. “Ons team heeft het goed gedaan als gasten aangenaam verrast reageren in de zin van: ‘dat had ik niet verwacht’. Onze lijfspreuk luidt niet voor niets ‘Creatief, verrassend en uniek, alles vanuit ons Hart’.”
Zelf deelnemen aan de koersweek heeft Iddo de afgelopen jaren wel overwogen, maar het is er nog niet van gekomen. “Ik ben me ervan bewust dat het misschien flauw klinkt, maar begin juni is voor ons een drukke periode”, is zijn verklaring. “Toch zou het zomaar nog eens kunnen gebeuren. Thuis volgen we Alpe d’HuZes. De filmpjes op de website en de televisie-uitzending op de koersdag geven een goed beeld van wat er zich tijdens de koersweek in Frankrijk afspeelt. Bij het zien van de beelden van de colonne vrachtwagens die op zaterdag de 21 bochten trotseren om alle spullen boven te krijgen, heeft mijn vrouw Hester ooit de wens geuit dat live mee te mogen maken. Bij voorkeur als passagier van de eerste vrachtwagen. Dat heeft mij ertoe verleid te beloven dat als die wens werkelijkheid zou worden, ik als deelnemer, fietsend of lopend, de Alpe d’Huez zal bedwingen!”
Grote evenementenlocatie Het verhaal van Hart van Holland begint in 1998 als de Van den Tweel Groep, met ruim 1600 medewerkers een van de grootste familiebedrijven van Midden-Nederland, de boerderij en landerijen koopt naast het hotel Ampt van Nijkerk. Dat hotel is dan al onderdeel van de groep. “In die tijd waren evenementenlocaties nog dungezaaid”, vertelt Iddo. “De inschatting dat daaraan steeds meer behoefte zou komen, leidde ertoe dat boerderij en landerijen werden getransformeerd tot een zalencomplex voor evenementen en congressen. Ruim tien jaar geleden hebben we een naastgelegen bedrijfshal kunnen huren die we exploiteren als ruimte om beurzen te kunnen organiseren. Afhankelijk van het evenement kunnen we tot 6000 gasten in de watten leggen.” |